Métodos de pagamento
Secure and confidential payment
When you pay on KLM.com, your payment details are encrypted and sent via a secure connection. The encryption of information transmitted online depends on the browser used and meets the highest standards.
Some transactions are processed through our payment partners, Worldline and Adyen. They process online payments and payment information on our behalf. Your payment details are only sent to Worldline or Adyen via a secure connection. Your data are never disclosed or forwarded to third parties or used for commercial purposes.
Métodos de pagamento disponíveis
Oferecemos vários métodos de pagamento, consoante o seu país e a hora da sua reserva. Em alguns países será cobrada uma taxa, dependendo do método de pagamento que escolher.
Ao reservar o seu bilhete em KLM.com, aceitamos o pagamento com MasterCard, Visa e cartões de crédito American Express. Dependendo do país onde efetuar a sua reserva, poderá também pagar com um cartão Diners Club, Discover, JCB (Japan Credit Bureau) ou UATP/Airplus. Tenha em atenção que poderá ser aplicada uma sobretaxa de cartão de crédito.
What is 3D Secure payment?
Card owner authentication 3DS is a feature that protects your online transactions. When you make a purchase on our website or app, you may be prompted to authenticate using the method provided by your bank. This authentication verifies that you are the rightful owner of the payment card being used and helps prevent unauthorised transactions. In short, it ensures that your online shopping experience is safe and secure.
Reserva de pagamento
Alguns dias após a reserva do seu bilhete, a sua conta bancária será debitada no valor necessário para a sua compra. O seu banco reserva este valor até finalizarmos o seu pagamento, após o qual será oficialmente efetuado o débito na sua conta. Este processo pode demorar até 30 dias.
Ao comprar vários bilhetes numa única transação, alguns bancos reservam incorretamente o dobro do montante: uma vez para o montante total e outra por cada bilhete individual. Infelizmente, não temos qualquer controlo sobre este procedimento. Aconselhamos a contactar o seu banco para solicitar que disponibilize o valor reservado.
Com a E-Wallet pode combinar várias opções de pagamento, como o seu cartão de crédito e a conta bancária. Pode usar as seguintes E-Wallet:
- PayPal: aceite em KLM.com em cerca de 40 países (não é possível com os cartões American Express)
- Apple Pay: aceite na app KLM em países específicos
- Google Pay: aceite na app KLM em países específicos
- WeChat Pay: aceite apenas na China
- Alipay: aceite na China e Hong Kong (apenas cartões de crédito e débito locais)
Certifique-se de que pode pagar o valor total com a sua E-Wallet. Algumas E-Wallets limitam o montante de pagamento numa operação. Receberá o seu bilhete eletrónico por e-mail assim que o seu operador da E-Wallet nos informar que o pagamento foi concluído. Geralmente, este processo demora menos de 1 hora.
O serviço bancário online, também denominado “Serviço bancário online em tempo real” (RTOB), permite-lhe pagar via iDEAL, FPX, CUP Online, Nordea, eNets, Trustly ou Sofort. Em KLM.com os pagamentos das reservas feitos com RTOB estão isentos de taxas. Pode usar este método de pagamento até 2 horas antes da partida.
Depois de selecionar o seu voo, selecione o método bancário online aplicável ao seu país. Receberá o seu bilhete eletrónico por e-mail assim que o banco nos informar que o pagamento foi concluído. Na maioria dos países, este processo demora menos de 1 hora.
Quando usa o método bancário online, está a pagar através dos nossos parceiros Worldline ePayments ou Adyen.
Na maioria dos casos, pode pagar por transferência bancária, se o intervalo entre a reserva e a partida for de, pelo menos, 10-14 dias.
Se optar pelo pagamento através de transferência bancária precisará de fornecer alguns dados. Naturalmente, todas as informações são tratadas confidencialmente. Receberá um código de referência de pagamento com 12 números e/ou letras, assim que a reserva estiver concluída. Este código é usado para localizar a reserva correta para o pagamento transferido. Assim, ao fazer a transferência, certifique-se de que insere este código corretamente.
Assim que receber o código de referência do pagamento, pode transferir o valor da sua conta bancária. Isto pode ser feito utilizando o banco online, um formulário de transferência ou uma transação em numerário no seu banco. Certifique-se de que finaliza o pagamento no prazo de 48 horas após realizar a reserva.
O seu banco pode cobrar uma taxa de transferência quando usar as transferências bancárias. Para transferências internacionais, ser-lhe-á sempre cobrada uma taxa de “transferências transfronteiriças” sobre o preço do bilhete. O seu banco poderá fornecer-lhe mais informações a esse respeito.
Se não recebermos o valor total, a emissão do seu bilhete poderá ser adiada. O seu bilhete eletrónico será enviado por e-mail assim que recebermos o valor total. Após o pagamento, poderá levar até 5 dias úteis para receber o seu bilhete eletrónico.
Com as transferências bancárias, geralmente realiza o pagamento através do nosso parceiro Worldline ePayments. Em alguns países, precisa de transferir o dinheiro diretamente para nós: Aruba, Bonaire, Chile, China, Curaçau, Egito, Equador, Gana, Indonésia, Irão, Quénia, Coreia, Omã, Peru, Filipinas, Ruanda, Arábia Saudita, Saint Martin, Suriname, Tanzânia, Tailândia, Uganda e Zâmbia. O seu pagamento é seguro em todos os casos.
Não é possível pagar um seguro através de transferência bancária.
Payment instructions
While making your booking, we provide you with the bank information needed to process your bank transfer, including the IBAN and BIC codes for the receiving bank account. You must pay according to the instructions in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time.
You can transfer the money from your bank account using online banking, a transfer form, or a cash transaction at your bank. Depending on your country, please indicate the reference number (12-digit code located on the payment confirmation page and in the confirmation e-mail) or the booking code in the payment instructions. This information helps us link the payment to your booking. As soon as we receive your full payment, we will e-mail your ticket within 5 business days.
Your bank may charge a transfer fee when using bank transfers. You are always charged a "cross border transfer" fee on top of the ticket price for international transfers. Please contact your bank for more information concerning (the amount) of these fees.
If you want to pay at the Ticket Office, please bring the booking confirmation or booking code you received by e-mail. You must pay according to the instructions given in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time. Please note that a booking fee and a payment surcharge may apply.
Some airport or city ticket offices no longer accept cash. Please ensure you can pay with an internationally accepted credit or debit card.
You can redeem 1 or more vouchers issued by KLM and Air France to pay online for (part of) your booking. Any remaining voucher value will be credited to a new voucher.
- Vouchers are non-transferable and must be used for the passenger whose name is stated on the original voucher.
- You can redeem a voucher in My Trip to buy extra options, such as a more comfortable seat type, after booking your ticket.
- We accept vouchers issued by KLM and Air France.
- You can redeem a voucher issued in another currency than used for your booking.
- Each passenger may use up to 2 vouchers per booking with a limit of 3 vouchers per booking.
- A voucher is valid for 12 months from the date of issue.
Pay in another currency
We always display our prices in one currency. However, in many countries, you can choose another currency when paying with various debit and credit cards and PayPal.
- When converting the local price to your preferred payment currency, we use an exchange rate that includes a market-based foreign exchange margin. We always aim to keep this margin lower than the margin your credit or debit card issuing bank would have included had they converted the currency. However, KLM cannot be held liable for any differences in these rates.
- Suppose the payment currency you selected differs from the currency billed on your credit or debit card statement. In that case, the bank issuing the card will convert the transaction using their rate. KLM cannot be held liable for this conversion.
- If your credit or debit card account was issued in another country, the card issuing institution may add an ‘overseas charges’ or ‘cross-border charges’ fee. This depends on the country and bank. These fees are unrelated to exchange rates. Your bank may charge this fee regardless of the currency you select for payment at KLM. This is subject to the agreement between the bank and the cardholder. Consequently, KLM cannot be held liable for these fees.